XXVII. DMK – Filip Merčep osvojio publiku izvrsnim izvedbama suvremenih autora za udaraljke

Povodom Dječjeg tjedna mališani DV Zeko ugostili slatinskog gradonačelnika
08.10.2021.
Gradonačelnik Denis Ostrošić govornik na Svjetskom forumu gradova posrednika u organizaciji UCLG
09.10.2021.
Povodom Dječjeg tjedna mališani DV Zeko ugostili slatinskog gradonačelnika
08.10.2021.
Gradonačelnik Denis Ostrošić govornik na Svjetskom forumu gradova posrednika u organizaciji UCLG
09.10.2021.

XXVII. DMK – Filip Merčep osvojio publiku izvrsnim izvedbama suvremenih autora za udaraljke

U Župnoj crkvi sv. Josipa u Slatini sinoć je u sklopu 27. Međunarodnog glazbenog festivala Dani Milka Kelemena izvrstan koncert održao samoborski marimbist i Marimba One umjetnik Filip Merčep.

Posjetiteljima sinoćnjeg koncerta svojim je virtuoznim nastupom pružio jedno zanimljivo iskustvo muziciranjem na nesvakidašnjim instrumentima kao što su marimba, vibrafon i mali bubanj koje nemamo tako često prigodu čuti uživo što je svakako obogatilo ovogodišnje izdanje Dana Milka Kelemena.

Filip je u Slatini izveo djela suvremenih skladatelja za marimbu Tomasza Golinskog, Josepha Schwantnera, Anne Ignatowicz i Astora Piazzolle, zatim skladbu za mali bubanj Nicolasa Martynciowa, te vlastitu kompoziciju “TransPiece FINAL1.2” skladanu za vibrafon i uživo kontroliranu elektroniku.

Kako je pojasnio, ideja ove kompozicije je proširenje spektralne slike instrumenta kompjutorskom tehnologijom koja tijekom korištenja različitih palica dobiva svoju boju, karakter, jačinu, dubinu…, a računalo skuplja sve te informacije te ih u jednom posebnom programu procesira i pretvara u jedan zvučni outlook, odnosno spektralnu sliku koja postaje još ljepša sviranjem u crkvama koje imaju posebnu akustiku.

Kako doznajemo napisao je i par kompozicija za vibrofon solo i vizuale što mu je također zanimljivo jer na taj način otkriva uvijek nešto novo u glazbi koja kroz istraživanje zvuka postaje opipljiva, odnosno vidljiva.  

Umjetnički pravac

Filip Merčep inače dolazi iz glazbene obitelji te je bilo samo pitanje vremena kada će i što izabrati od instrumenta. Započeo je s učenjem klavira, a udaraljke je upisao tek s trinaest godina, u 7. razredu osnovne škole, i to je odredilo njegov umjetnički pravac.

Nakon diplome na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Igora Lešnika 2015. godine, Filip je počeo otkrivati svoj glazbeni jezik i raditi na konceptualnim projektima koje je predstavio na Osorskim glazbenim večerima, Dubrovačkim ljetnim igrama i Muzičkom biennaleu Zagreb koji je utemeljio Milko Kelemen za kojega je Merčep izrazio veliko poštovanje i divljenje.

Svoje usavršavanje u tom području upisao je na Live Electronics studiju pri Konzervatoriju u Amsterdamu kod poznatog audiovizualnog umjetnika, kompozitora elektroničke glazbe i pedagoga Marcela Wierckxa kod kojeg je diplomirao u lipnju 2020.

Nekoliko je poveznica ovoga mladog umjetnika s maestrom Kelemenom kojega nije imao priliku osobno upoznati iako je prije desetak godina imao nastup u Slatini u sklopu Dana Milka Kelemena. Na neki je način i sam postao svjetskim putnikom kroz promociju hrvatske glazbe diljem Europe i SAD-a.
Dobitnik je mnogih prestižnih glazbenih nagrada u zemlji i inozemstvu, a bavi se i pedagoškim radom te je voditelj i asistent mnogih majstorskih radionica u Hrvatskoj te u Nizozemskoj, Njemačkoj, Francuskoj, Kanadi i SAD-u.

Filip postaje MarimbaOne umjetnik te mu Ministarstvo kulture RH od 2018. godine priznaje status slobodnog umjetnika koji na solo koncertima svoje nastupe voli odraditi napamet, odnosno bez čitanja notnih zapisa.

Na kraju koncerta zahvalio se predsjedniku Festivalskog odbora DMK Antoniju Brzici na pozivu, te je izrazio oduševljenje nastupom na festivalu koji nosi ime jednog od najvećih hrvatskih kompozitora koji je ostavio trag na suvremenoj svjetskoj glazbenoj sceni.

– Velika je čast biti dijelom festivala koji nosi ime Milka Kelemena. Na žalost mislim da Kelemen nije skladao ništa za solo udaraljke ali sam svirao kompozicije njegovih suvremenika, – istaknuo je Merčep te dodao kako su instrumenti koje on svira također dijelom suvremene glazbe jer su se koncertno pojavili u drugoj polovici 20. stoljeća kada je nastao i najveći razvoj tih instrumenata za koje su se tada počele i kompozicije više pisati, što je paradoksalno jer je marimba jedan od najstarijih instrumenata uopće na svijetu.

Ovogodišnji festival Dani Milka Kelemena organizirala je Glazbena škola Milka Kelemena pod pokroviteljstvom predsjednika Republike Hrvatske, Ministarstva kulture RH, Virovitičko-podravske županije, Grada Slatine i drugih.

I ovaj se koncert mogao pratiti putem live prijenosa na stream kanalu Radio Slatine pod pokroviteljstvom Turističke zajednice Grada Slatine.
(www.radioslatina.hr)

Skip to content