Nove tri radionice GRAS-a slatinskim poduzetnicima približile strateško planiranje, digitalnu transformaciju i integrirani marketing

Započeli radovi na izgradnji prometnica u Poduzetničkoj zoni Turbina 3 u Slatini
17.07.2023.
GRAS poziva na novu radionicu „Aktualnosti radnog prava iz perspektive poduzetnika“ u petak, 21. srpnja
18.07.2023.
Započeli radovi na izgradnji prometnica u Poduzetničkoj zoni Turbina 3 u Slatini
17.07.2023.
GRAS poziva na novu radionicu „Aktualnosti radnog prava iz perspektive poduzetnika“ u petak, 21. srpnja
18.07.2023.

Nove tri radionice GRAS-a slatinskim poduzetnicima približile strateško planiranje, digitalnu transformaciju i integrirani marketing

Gradska razvojna agencija Slatine jučer je u prostorijama Posjetiteljsko-interpretacijskog centra EPIcentar Sequoia u Slatini organizirala tri radionice namijenjene malim i srednjim poduzetnicima ali i zainteresiranoj javnosti, a sve tri teme, „Strateško planiranje i planiranje investicija“, „Digitalna transformacija“ i „Integrirani marketing za mala i srednja poduzeća“, detaljno je pripremio i obradio vrhunski ekonomski stručnjak, Slatinčanin dr.sc. Damir Novotny iz tvrtke T&MC d.o.o. za poslovno savjetovanje.

– Teme su na prvi pogled svima jasne, ali kao što ja to svojim studentima kažem, ništa vam nije jasno. Poduzetništvo nije danas jednostavno, kompleksno je, i vi poduzetnici se svaki dan suočavate s čitavim nizom problema, – istaknuo je uvodno Novotny te naglasio kako su za sve tri radionice odabrane važne teme koje bi trebale biti interesantne malim i srednjim poduzetnicima.

GRAS već nekoliko mjeseci kontinuirano organizira različite radionice namijenjene poduzetnicima, tako je i na početku ove istima dobrodošlicu zaželio v. d. ravnatelja Gradske razvojne agencije Slatine Jurica Culej.

– Ove radionice organiziramo s ciljem kako bi unaprijedili, odnosno povećali vašu konkurentnost. Ujedno želimo i sami iskoristiti sredstva Europske unije iz Programa mreže razvoja poduzetničkih potpornih institucija. Iz tog razloga sredstva usmjeravamo ka edukaciji poduzetnika kako bi se čim više educirali i time podigli svoju konkurentnost na tržištu. Nadam se da će vam i ove tri radionice biti korisne te da ćemo svi zajedno s njih sa sobom ponijeti određeno znanje koje će nam biti korisno u daljnjem poslovanju, – rekao je Culej.

Dr.sc. Damir Novotny na samom je početku ukazao kako je najčešća greška kod poduzetnika ta što ujutro dan započinju tako što prvo pogledaju koliko imaju novca na računu i to rade iz dana u dan, a to je pogrešno. Slikovito je to prikazao rekavši da ukoliko hodate pognute glave prema zidu, sigurno je da ćete u taj zid udariti glavom, željevši naglasiti kako treba uvijek gledati širu sliku, što im je pojasnio obrazlaganjem prve teme Strateško planiranje i planiranje investicija.

– Svako poduzeće kada počinje raditi mora izabrati svoj strateški smjer stoga smo danas poduzetnicima sa slatinskog područja približili čitav niz alata kojima se koristimo u strateškom upravljanju, – naglasio je Novotny, te dodao kako je druga tema vrlo aktualna proteklih mjeseci ove godine, a riječ je o Digitalnoj transformaciji. Kroz ovu radionicu govorio je o tome na koji način postići da se male i srdnje poduzetnike što više uključi u taj trend digitalizacije poslovanja.

– Digitalna tehnologija nas okružuje, svi koristimo digitalne tehnologije, ali ih nedovoljno koristimo u poslovanju poduzeća, a koje su zapravo vrlo važna komponenta svakog poduzetničkog poduhvata da odmah razmišlja kako digitalne tehnologije koristiti za, prije svega razvoj svoga poslovanja, i ostvarivanje određenih prednosti u odnosu na konkurente, – istaknuo je Novotny.

Treća tema bila je Integrirani marketing za mala i srednja poduzeća.

– Marketinško upravljanje je vrlo bitan segment poslovanja jer danas bez marketinga ne možete zamisliti ni jedan poduzetnički poduhvat. Proizvoditi zna svatko na svijetu, ali prodati, odnosno usmjeriti s marketinškim aktivnostima pozornost potrošača prema svom proizvodu i svojim uslugama, to je veliko umijeće i velika znanost. Veliki napor se danas mora ulagati u marketinške aktivnosti koje opet imaju svoju digitalnu komponentu, – rekao je Novotny te stanje u poduzetništvu u Hrvatskoj u odnosu na okruženje ocijenio dosta lošim i zaostalim.

– Mi zaostajemo jer poduzetnici nisu dobili dovoljno prostora u proteklih dvadesetak godina, te nisu imali potporu od strane kreatora javnih ekonomskih politika, niti su bili dovoljno poticani alokacijom europskih fondova. Zato je itekako dobro ovo što radi Gradska razvojna agencija Slatine, što je jedan dio europskih potpora usmjerila prema poduzetništvu kako bi ojačala njihov položaj.

Danas mali i srednji poduzetnici čine 90%, i radnih mjesta, i ekonomskih aktivnosti u Europskoj uniji. U Hrvatskoj to nije slučaj i smatram da Hrvatska kao članica Europske unije, Ekonomske i monetarne unije i kao članica schengenskog prostora mora učiniti dodatne napore kako bi se poduzetništvo razvilo, stvorilo nova radna mjesta, osobito u krajevima koji nemaju dovoljno radnih mjesta kao što je na žalost i slatinski kraj, – zaključio je Novotny.

Dugoročno gledano napredak je vidljiv

– Rezultati rada ne mogu se vidjeti u kratkom roku, kao što nije moguće postati poduzetnik u kratkom roku i rijetki su oni koji u godinu-dvije mogu vidjeti rezultate svoga poslovanja, no kao visokoškolski profesor i konzultatnt sa stažem rada s poduzetnicima preko 20 godina mogu reći da se napredak vidi te da se teme, koje su bile i dio radionica u Slatini, ukorjenjuju. Smjer je dobar, no dinamika nije dovoljno dobra i na tome treba maksimalno poraditi. Zbog toga su važne ovakve radionice kojima bi poduzetnike usmjeravali i ohrabrivali na poduzetničke poduhvate. Napredak se vidi i kod jedinica lokalne samouprave koje se također sve više okreću prema poduzetništvu jer su poduzetnici nezaobilazni čimbenik ukoliko se žele maksimalno iskoristiti lokalni resursi, – dodao je.

Radionice su održane u sklopu projekta „Razvoj mreže poduzetničkih potpornih institucija (PPI) putem Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) – Faza 2″ koju provodi HAMAG-BICRO, a član mreže je i Gradska razvojna agencija Slatine.

– Kroz ove tri radionice mogle su se saznati sve važnosti strateškog planiranja i planiranja investicija kao i važnosti digitalne transformacije svakog poduzeća ali i marketinga kao vrlo bitnog alata za održivost i razvoj svakog poduzetnika i svake tvrtke. Isto tako prisutni su mogli dobiti odgovore na pitanja vezana za teme koje su na radionicama obrađene ali i priliku za razmjenu iskustva i znanja s drugim poduzetnicima, – rekao je v. d. ravnatelja GRAS-a Jurica Culej te dodao kako Gradska razvojna agencija Slatine organizira još dvije radionice.
Prva će se održati u petak, 21. srpnja također u Posjetiteljsko-interpretacijskom centru EPIcentar Sequoia Slatina, na temu „Aktualnosti radnog prava iz perspektive poduzetnika“ a koju će održati odvjetnik Goran Jarić, partner u Odvjetničkom društvu Mišević i Jarić d.o.o. iz Osijeka, specijaliziranom za radno i trgovačko pravo.

Druga radionica će se održati online u ponedjeljak, 24. srpnja na temu „Leadership malih tvrtki“ gdje će gost predavač biti prof. dr. Velimir Srića, sveučilišni profesor emeritus na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.
(www.radioslatina.hr)

Skip to content