Kroz 40 godina rada UKLA Slatina spašeno 1.100 obitelji
08.02.2015.Programu održivog razvoja lokalne zajednice
10.02.2015.Denis Matijević, AgroFructus grupa: Ključ uspjeha je u proizvodnji konkurentnih proizvoda
Slatinska Marinada u sklopu AgroFructus grupe, iz EU fondova ojačana s 11,4 milijuna kuna
Krajem siječnja ove godine Agencija za plaćanje u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju potvrdila je da je za završeno ulaganje u IPARD mjeri 103 Ulaganja u preradu i trženje poljoprivrednih i ribarskih proizvoda Marinadi d.o.o. iz Slatine isplaćeno 11.391.000 kuna za ulaganje u opremanje objekta za preradu (konzerviranje, sušenje, zamrzavanje) voća i povrća.
IPARD sredstvima nabavljena je oprema za sušenje, pranje, čišćenje i sortiranje, zatim oprema za sterilizaciju odnosno pasterizaciju te uređaji za preradu, pakiranje, označavanje, tako da linija za preradu sada omogućava povećanje kapaciteta do 50 posto u odnosu na prethodnu proizvodnju. Proces prerade voća i povrća sada je potpuno automatiziran od samog ulaza robe pa sve do skladištenja, a uz pomoć IPARD-a osiguran je dugoročni održivi razvoj ove tvrtke, priopćili su iz Agencije.
Očekuju 10 posto veći prihod
Zadovoljstvo ovom viješću važnom za gospodarstvo slatinskog kraja, ali i cijele Slavonije i Baranje, nisu krili ni u tvrtki Marinada – članici uspješne AgroFructus grupe iz Donjeg Miholjca, koju danas čini sedam tvrtki specijaliziranih za proizvodnju, otkup, skladištenje, preradu i prodaju voća u zemlji, ali i izvan hrvatskih granica, ponajprije u BiH i Makedoniji.
O toj sve uspješnijoj grupi s 500 stalno zaposlenih radnika, koja godišnje otkupi oko 100.000 tona voća i povrća, odnosno gotovo petinu domaće godišnje proizvodnje, te koja je u prošloj godini zabilježila ukupan promet od 600 milijuna kuna, a u ovoj godini očekuje 10 posto veći prihod nego lani, predsjednik Uprave AgroFructusa Denis Matijević kaže:
“Na području Slavonije i Baranje praktički smo jedina kompanija u ovoj branši koja djeluje organizirano, čemu je najbolji dokaz naša razgranata mreža kooperanata. Stalnim praćenjem potreba tržišta i postojećih kapaciteta kontinuirano unapređujemo našu suradnju s kooperantima. Konkretno, AgroFructus grupa svoje kooperante prati u organizaciji proizvodnje, savjetuje ih i educira te im osigurava sve potrebne inpute za proizvodnju, što im daje dodatnu sigurnost. Svi znamo da se u nas navike teško mijenjaju, što je ponekad slučaj i kod proizvođača, no moramo istaknuti da postoji sve veći broj mladih kooperanta koji usvajaju nove ideje i tehnike te zajedno s nama otvaraju potrebne nove prostore, što nas posebno raduje.“
Država i proizvodnja
Matijević dodaje da je u stimuliranju širenja proizvodnje izuzetno važna i potpora države, čija je primarna uloga stvaranje uvjeta za rast i razvoj poslovanja. Prvi korak na tom putu zasigurno je jasno definiranje strategije razvoja hrvatske poljoprivrede uz regionalizaciju proizvodnih područja, što je temelj svake uspješne poljoprivredne politike. Također, potrebno je otvoriti vrata za rast kvalitetnih projekata te ih realizirati uključujući i potrebnu potporu plasmanu sredstava iz EU fondova.
U godinama kada je kriza i recesija najveći danak u Hrvatskoj ubrala upravo na domaćem gospodarstvu, optimistično zvuči podatak da ova tvrtka bilježi stalni rast, surađuje sa svim većim trgovačkim lancima u Hrvatskoj i regiji te 20 posto svoje ukupne prodaje realizira na stranom tržištu Australije, Kanade, SAD-a, Rusije, Švicarske, Švedske, Njemačke, Češke, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Libije i Izraela te da je oko sebe okupila čak 3000 kooperanata. Kako bi unaprijedila ovaj dio svog poslovanja, AgroFructus grupa je u lipnju 2014. godine u Slatini pustila u rad novi proizvodni pogon za preradu i proizvodnju pasteriziranog voća i povrća poput džemova, ajvara, kompota, kiselih krastavaca, miješane salate i drugog. Investicija je bila vrijedna oko 50 milijuna kuna, a u sklopu nje najveći dio čini nova linija za preradu i pakiranje. Postojeća proizvodna hala u Slatini zbog toga je u cijelosti adaptirana i proširena i upravo za navedena ulaganja dobivena su sredstva europskog pretpristupnog fonda IPARD u iznosu od 11,39 milijuna kuna.
Presudan će biti EU novac
Govoreći o planovima za buduće razdoblje, Matijević je stajališta da će, sukladno izvršenim investicijama i dugoročnim strateškim planovima, budućnost Marinade biti usmjerena daljnjem širenju na tržište EU i ostala inotržišta, kao i proširenju asortimana.
Otkrivajući tajne svog uspjeha i neprestanog rasta proizvodnje i profita u godinama kada su se ugasile i mnoge velike domaće tvrtke, u AgroFructusu kažu da zastupaju mišljenje da se trebaju proizvoditi oni proizvodi za koje postoje komparativne prednosti, odnosno oni proizvodi koji su stvarno konkurentni na tržištu.
“Zadovoljavanje vlastitih potreba za hranom temeljni je i razumljivi cilj svake države, no smatramo da uspjeh leži upravo u orijentaciji na konkurentne proizvode, što jest i dio naše poslovne strategije te ključ uspjeha dosadašnjih ostvarenja. Važno je također naglasiti da će budućnost ovog dijela hrvatske poljoprivrede također uvelike ovisiti o uspjehu realizacije projekata i povlačenju sredstva iz EU u sljedećih pet godina, koja, ako se znaju na pravi način povući, uvelike mogu pridonijeti kvaliteti projekata i njihovoj uspješnoj realizaciji” – stajališta su u AgroFructusu. (glas-slavonije.hr)
no images were found